آشپزی

Mousse au Chocolat – موس شکلاتی فرانسوی

Mousse au Chocolat – موس شکلاتی فرانسوی

این دسر شیک Mousse au Chocolat (یا موس شکلات تیره فرانسوی) به طرز شگفت آوری بدون سر و صدا است، تنها با 4 ماده ساده تهیه می شود، در 20 دقیقه آماده می شود و نیازی به پخت نیست.

>

mousse au chocolate served in a glass
Mousse au Chocolat موس شکلاتی فرانسوی 11
پرش به:

این موس شکلات تلخ فرانسوی یک دسر همه کاره است. می توانید آن را برای یک پیک نیک بسته بندی کنید یا آن را به منوی 5 غذای خود اضافه کنید تا کمی پیچیدگی داشته باشید. غنی، ظریف و لذیذ است و طعم شکلات تلخی با بافتی خامه ای دارد.

موس چیست؟

در تعریف، کلمه mousse (فرانسوی: [mus]؛ “فوم”) به معنای غذای نرمی است که دارای حباب‌های هوا با بافتی سبک و مطبوع است. بسته به تکنیک های آماده سازی، می تواند از سبک و کرکی تا کرمی و غلیظ متغیر باشد.

موس‌های شیرین معمولاً با سفیده تخم‌مرغ، خامه زده شده یا هر دو درست می‌شوند. اما، دستور اصلی موس شکلات تلخ فرانسوی (Mousse au Chocolat) با سفیده تخم مرغ درست می شود.

این دستور موس شکلات تلخ از روش های سنتی پیروی می کند و کاملاً خوشمزه است! وقتی یک دسر اصالتاً فرانسوی است، اغلب امتحان کردن در آشپزخانه برایم ترسناک است. اما خبر خوب این است که موس شکلات تلخ یکی از استثناهای نادر در غذاهای فرانسوی است.

mousse au chocolat served in a glass
Mousse au Chocolat موس شکلاتی فرانسوی 12

اگر عاشق غذاهای فرانسوی هستید، ممکن است بخواهید به دستور العمل های فرانسوی خوشمزه دیگر من مانند توت فرنگی میل فویل نگاهی بیندازید. ، پارفه جگر مرغ – پاته، سوپ پیاز سنتی فرانسوی و تارت کاستارد توت فرنگی فرانسوی .

چرا این دستور غذا جواب می دهد

  • این دستور موس شکلاتی فرانسوی تنها به 4 ماده نیاز دارد، در 20 دقیقه آماده می‌شود و پیروی/تهیه آن بسیار آسان است.
  • این موس شکلاتی تیره که از ابتدا به روش فرانسوی ساخته شده است، بسیار روان است و رویای عاشقان شکلات است!
  • این بهترین راه برای به پایان رساندن یک شام است، خواه یک شام عاشقانه برای دو نفر باشد یا یک جمع بزرگ خانوادگی.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

Labelled picture of ingredients for dark chocolate mousse
Mousse au Chocolat موس شکلاتی فرانسوی 13

شکلات

در اینجا در این دستور پخت موس و شکلات، شکلات ستاره نمایش است، بنابراین انتخاب شکلات با کیفیت بسیار مهم است.

همان گونه که برای تارتلت های توت فرنگی شکلاتی، براونی کیک پنیر کرن بری، و براونی های شکلاتی تیره فدگی، من از شکلات تلخ Lindt 70% استفاده کردم. شکلات های Valrhona نیز برای پخت بسیار محبوب هستند.

مطمئن شوید که شکلات خود را از راهروی پخت فروشگاه های مواد غذایی خریداری می کنید، نه از راهروی شیرینی پزی.

سفیده تخم مرغ

سفیده‌های تخم‌مرغ خام، مواد اصلی این دستور موس شکلاتی تیره هستند و بافتی کرکی و خامه‌ای بدون افزودن هیچ کرمی ایجاد می‌کنند.

زرده‌های تخم‌مرغ را در حالی که هنوز سرد هستند، از یخچال جدا کنید. سفیده تخم مرغ را قبل از استفاده به دمای اتاق برسانید.

قند

این دستور به شکر بسیار کمی نیاز دارد. می توانید آن را به سلیقه خود تنظیم کنید.

اگر از شکلات تلخ با درصد کاکائو کمتر از %70 استفاده می‌کنید، از شکر کمتر استفاده کنید.

آیا خوردن تخم مرغ خام در موس شکلاتی بی خطر است؟

خوردن تخم مرغ خام ممکن است باعث مسمومیت غذایی سالمونلا شود. این نگرانی بیشتر در ایالات متحده رایج است، در حالی که تخم مرغ خام معمولاً در اروپا برای تهیه دسرهایی مانند تیرامیسو ایتالیایی کلاسیک. برای از بین بردن نگرانی خود در مورد خوردن تخم مرغ خام، از سفیده تخم مرغ پاستوریزه برای این دستور استفاده کنید. با این حال، مصرف تخم مرغ خام برای زنان باردار و نوزادان توصیه نمی شود.

چگونه موس شکلاتی تیره درست کنیم؟

به هم ریختن دستور تهیه موس شکلات تلخ آسان است. با این حال، چند مرحله و نکات ساده وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا مطمئن شوید که موس شکلات تیره شما درست، سبک و مطبوع است:

شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید. شکلات ها را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت قرار دهید و آن را روی یک ظرف آب در حال جوش قرار دهید. (اجازه ندهید پایه کاسه با آب برخورد کند).

dark chocolate pieces are melting using bain-marie method.
Mousse au Chocolat موس شکلاتی فرانسوی 14

سفیده‌های تخم‌مرغ و آب لیمو را در یک کاسه بزرگ با همزن بزنید تا قله‌های نرمی تشکیل شود. شکر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا قله های سفت تشکیل شود. (بعد از این مرحله هم نزنید – سفیده تخم مرغ شروع به ریزش می کند و مایعی روان می سازد و تمام هوایی را که هم زده اید از دست خواهید داد).

egg whites are whisked until stiff
Mousse au Chocolat موس شکلاتی فرانسوی 15

وقتی شکلات ذوب شد، کاسه را از روی حرارت بردارید.

melted dark chocolate in a glass bowl
Mousse au Chocolat موس شکلاتی فرانسوی 16

⅓ سفیده تخم مرغ را با یک کاردک سیلیکونی به سرعت داخل شکلات داغ بریزید تا خوب ترکیب شوند. (اگر سفیده های تخم مرغ را به آرامی اضافه کنید، دمای سرد آنها می تواند باعث سفت شدن شکلات داغ و ایجاد موس گلوله ای شود).

one third of the egg whites are folded to melted chocolate
Mousse au Chocolat موس شکلاتی فرانسوی 17

⅓ دیگر سفیده تخم مرغ و سپس بقیه سفیده تخم مرغ را در مخلوط شکلات بریزید تا زمانی که تمام سفیده تخم مرغ کاملاً با شکلات مخلوط شود. (سعی کنید در این مرحله بیش از حد مخلوط نکنید زیرا حباب های هوا را از بین خواهید برد).

rest of the egg whites are folded to the melted chocolate
Mousse au Chocolat موس شکلاتی فرانسوی 18

مخلوط موس را در چهار لیوان بریزید. نترسید، طبیعی است که موس در این مرحله کمی آبریزش کند. اجازه دهید به مدت 3 ساعت در یخچال خنک شود. هر قسمت موس را با 1 پالپ میوه شور و 2 تا 3 تمشک پر کنید.

dark chocolate mousse is divided into 4 glasses
Mousse au Chocolat موس شکلاتی فرانسوی 19

نکات برتر از سرآشپز

  • تخم مرغ شما باید در دمای اتاق باشد – تخم مرغ ها را حداقل یک ساعت قبل از استفاده از یخچال خارج کنید. تخم مرغ های سرد شکلات ذوب شده را سفت می کند و بافت موس شکلات تیره شما را تغییر می دهد.
  • بزنید! – نکته کلیدی این است که تخم‌مرغ‌هایتان را خیلی محکم بکوبید – برای کمک به این فرآیند، کمی نمک اضافه کنید. سفت بودن سفیده بسیار مهم است زیرا سفیده زده شده همان چیزی است که به موس بافت سبک و مطبوع می دهد. تست اینجا این است که سفیده تخم مرغ باید محکم به همزن بچسبد.
  • سفیده های تخم مرغ را به آرامی تا کنید – سفیده ها را خیلی ظریف و به تدریج به شکلات اضافه کنید. به طور معمول، شما باید تخم مرغ ها را در سه دسته اضافه کنید. با ⅓ شروع کنید، سپس ⅓ دیگر، و ⅓ باقی مانده را تا کنید. شما هرگز نباید مخلوط کنید، بلکه سفیده های زده شده خود را به آرامی تا کنید تا شکلات ذوب شده در انتهای کاسه جمع شود.
  • شکلات با کیفیت خوب انتخاب کنید – این قانون برای هر دستور غذائی قابل اجرا است: از بهترین مواد سالم استفاده کنید. در اینجا در این دستور غذا، شکلات ستاره نمایش است، بنابراین انتخاب شکلات با کیفیت بسیار مهم است. من از شکلات تلخ Lindt 70% استفاده کردم. شکلات های Valrhona نیز برای پخت بسیار محبوب هستند.

سؤالات متداول دستور غذا

تفاوت بین موس و پودینگ چیست؟

پودینگ با شیر درست می شود و پایه شکر که با نشاسته ذرت پخته می شود تا غلیظ شود. اگرچه سبک و کرمی است، اما بافت آنها متراکم تر از موس است. Keskul – پودینگ بادام ترکی و Kazandibi نمونه های عالی از یک پودینگ خانگی خوشمزه است.
موس، به طور سنتی پخته نمی شود و با مخلوط کردن پایه طعم دهنده به سفیده تخم مرغ زده شده یا خامه زده شده درست می شود. این باعث می‌شود موس سبک‌تر و نرم‌تر از پودینگ باشد، با حباب‌های هوای خوب در سراسر آن.

چگونه باقیمانده ها را نگهداری کنیم؟

باقی مانده فقط تا دو روز در یخچال نگهداری می شود زیرا تخم مرغ خام آن است. محتوا. باقی مانده‌ها را با یک فیلم چسبناک بپوشانید تا بوی یخچال را جذب نکنید.

می توانید موس یا شکلات – موس شکلاتی فرانسوی را فریز کنید؟

بله، به محض اینکه موس شما آماده شد، آنها را بپوشانید و در فریزر قرار دهید. آنها تا 2 ماه منجمد نگه داشته می شوند. قبل از مصرف آنها را چند ساعت در یخچال ذوب کنید.

برای شیرینی های خوشمزه تر، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه این موس شکلات تلخ فرانسوی شیک و خوشمزه به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ?

خوشحالی! / افیه اولسون!

dark chocolate mousse recipe

موس یا شکلات – موس شکلاتی فرانسوی

آیلا کلولی

این دسر شیک Mousse au Chocolat (یا موس شکلات تیره فرانسوی) به طرز شگفت آوری بدون سر و صدا است، تنها با 4 ماده ساده درست می شود، در 20 دقیقه آماده می شود و نیازی به پخت نیست.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 20 دقیقه

زمان کل 20 دقیقه

غذا دسر

آشپزی فرانسوی

سرویس ها 4 افراد

کالری 405 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

  • شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید (شکلات ها را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت قرار دهید و روی ظرف آب در حال جوشیدن قرار دهید. اجازه ندهید پایه کاسه با آب برخورد کند).

  • سفیده‌های تخم‌مرغ و آب لیمو را در یک کاسه بزرگ با همزن بزنید تا به شکل لطیف در بیاید.

  • شکر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا قله سفت شود. (بعد از این مرحله هم نزنید – سفیده تخم مرغ شروع به ریزش می کند و مایعی آبدار تولید می کند و تمام هوایی را که هم زده اید از دست خواهید داد.)

  • وقتی شکلات ذوب شد، ظرف را از روی حرارت بردارید.< /span>

  • Fold ⅓ سفیده تخم مرغ را به سرعت با یک کاردک سیلیکونی وارد شکلات داغ کنید تا به خوبی ترکیب شوند. (اگر سفیده های تخم مرغ را به آرامی اضافه کنید، دمای سرد آنها می تواند باعث سفت شدن شکلات داغ و ایجاد موس گلوله ای شود.)

  • ⅓ دیگر سفیده تخم مرغ و سپس سفیده های باقی مانده را در مخلوط شکلاتی تا زمانی که تمام تخم مرغ ها به دست بیاید، بریزید. سفید کاملاً با شکلات مخلوط شده است. (سعی کنید در این مرحله بیش از حد مخلوط نکنید زیرا حباب های هوا را از بین می برید.)

  • مخلوط موس را در چهار لیوان بریزید. نترسید، طبیعی است که موس در این مرحله کمی آبریزش کند. اجازه دهید به مدت 3 ساعت در یخچال خنک شود.

  • هر قسمت موس را با 1 پالپ میوه شور و 2 تا 3 تمشک پر کنید.

یادداشت

  • تخم مرغ ها را حداقل یک ساعت قبل از استفاده از یخچال خارج کنید. تخم مرغ های سرد شکلات ذوب شده را سفت می کند و بافت موس شکلات تیره شما را تغییر می دهد.

    سفت بودن سفیده بسیار مهم است زیرا سفیده زده شده همان چیزی است که به موس بافت سبک و مطبوع می دهد.

  • سفیده های تخم مرغ را خیلی ظریف و کم کم به شکلات اضافه کنید.

  • در اینجا در این دستور، شکلات ستاره نمایش است، بنابراین انتخاب شکلات با کیفیت بسیار مهم است.

تغذیه

کالری: 405کیلو کالری کربوهیدرات: 50gپروتئین: 11gچربی: 19g چربی اشباع شده: 10g< /span>چربی غیراشباع چندگانه: 1gچربی تک غیراشباع: 6gچربی ترانس: 1gکلسترول: 1میلی گرم سدیم: 120میلی گرمپتاسیم: 692میلی گرمفیبر: 14g شکر: 30گرمویتامین A: 1099IU ویتامین C: 27mgCalcium: 46mg Iron: 6mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

حتما بخوانید : پایه سبزیجات خانگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا